петък, 8 юли 2011 г.

Открития в мрежата - интересни шрифтове

Тъй като почти никога не използвам печати, когато правя картичките си, а разпечатвам надписите им, различните видове шрифтове винаги са предизвиквали вниманието ми. 
Като част от графичния дизайн типографията е сред областите, които ме интересуват и за които с удоволствие събирам нова информация. 

Според Уикипедия типографията е дял от графичния дизайн, третиращ уместната и естетически издържана употреба на различните шрифтове. Типографията взима под внимание индивидуалността на всеки шрифт, с неговото излъчване и свойството му да въздейства визуално, както и обективните му характеристики — разположение и размер на камшичетата, пространство между отделните символи, отстоянията и пропорциите между главни и малки букви и т.н.

Днес обаче няма да ви занимавам с типичните шрифтове, а с тези, при които на отделните букви съответстват символи или картинки. Лично аз със сигурност ще направя някоя картичка с тези пеперуди например:


 






Още десетки шрифтове със символи може да откриете в сайта на Dafont в раздела Dingbats.

Ако не знаете как да инсталирате тези шрифтове на компютъра, ето съвсем накратко какво правя аз: свалям конкретния шрифт с download в специално предназначена за това папка на компютъра - различна от тази, в която шрифтовете се намират по подразбиране - C:\Windows\Fonts, и в друга директория. След няколко преинсталации и загуба на ценни шрифтове си научих урока. Разархивирам ги и ги прехвърлям в папката по подразбиране. След това при стартирането на програмата, която използвате, новите шрифтове автоматично ще се появят сред тези, с които сте разполагали досега.

7 коментара:

~Gery~ каза...

Ох и аз обожавам причудливи шрифтове и си ги събирам.. :) Ето, че сега благодарение на теб ще си попълня колекцията, Тони. :))
Много мерси, че споделяш такива интересни неща:)

Le каза...

Толкова харесвам сайта Dafont.com, там съм намирала най-интересните и впечатляващи предложения.Много хубава публикация Тони, много бих се радвала обаче ако споделиш нещо и за кирилизирани шрифтове. Събрала съм и съм изровила почти до всичко, до което съм се добрала, но все не ми достигат, а истински много държа на това. И последно, инсталирането на шрифтове аз правя, от control panel/fonts/instal new fonts и посочвам мястото, на което са. Чисто и лесно. Поздрави от мен и следя те, макар да не те коментирам, чакам с нетърпение онези ясни цветни и контрастни картички, които много много харесвам

VesiK каза...

Страхотни са шрифтовете, а и самия сайт е много добър и интересен! Благодаря, че го сподели с нас!!! :)

Cvety каза...

Още едно благодаря да сложа под тази публикация, която на мен ми беше много полезна и заради пеперудите, и не само :)

Veselina каза...

Благодаря, Тони! Много полезно!

Toni каза...

Първо да се извиня, че напоследък отговарям толкова късно на коментарите. Кирилицата на компютъра у дома не бе наред повече от седмица и досега не можех да пиша от там. Вече обаче всичко е наред:)
Радвам се, че шрифтовете са ви харесали.
Ле, много благодаря за това, че ни посочи още един наистина лесен начин за инсталация.
Що се отнася до кирилизираните шрифтове, предполагам ти имаш много повече от мен. Ако открия обаче нещо интересно, непременно ще споделя.

Simonne каза...

Благодарим! И нямам търпение да видя нова картичка или ново вдъхновение! Наистина всичко тук е изключително полезно, за което искрено ти благодаря!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...