понеделник, 23 април 2012 г.

30-дневно предизвикателство: картичка № 11


Вече ще си помисля, че имам слабост към необичайните сватбени картички. И най-интересното е, че изобщо не ги започвам с намерението да се получи нещо странно или различно. Просто си работя и в един момент се оказва, че се е получила картичка не с какво да е, а с... риби и с надпис, подходящ за сватба. Да не говорим, че рибите не са две, а цели три. Но пък това може да е сватба, след като вече се появило детенце, нали... И да е на брега на морето, и тематиката да е морска... Хаха, абсолютно безумие. Но пък точно това харесвам на факта, че правя картичките си не с конкретна цел, повод или намерение - крайният резултат понякога е неизвестен, дори и на самата мен.

Ако някой ме попита защо правя картички, сигурно най-честният отговор ще бъде - защото ме сърбят ръцете. Имам нужда да правя нещо с тях, да създавам, да творя. Имам нужда от занаятчийското усещане да работя, да майсторя. Да работя именно с ръцете си, не с ума си - това така и така го правя поне по осем часа на ден. Крайният резултат много рядко ме интересува - аз просто правя картичките си заради правенето, свободна от очаквания, от правила и изисквания.

И може би затова, когато получа някакво признание за картичките си - като излъчването по телевизията, това ме радва - о, как много ме радва, но всъщност всичко продължава по старому. Защото аз искам да е така. Не са ми нужни нито известност, нито признание, нито популярност. Никога не съм се стремяла към тях и спокойно мога да ги пренебрегна ден по-късно. Амбицията превръща хобито в работа. Не, благодаря. Работа си имам - при това чудесна, тук имам нужда от нещо различно. Затова продължавам да правя моите си картички, свободна от всичко останало, освен от собствената ми нужда да правя нещо - точно така, с ръцете си. Това ми носи радост, зарежда ме с енергия, разтоварва ме. Абсолютно нищо повече не ми е нужно.

P.S. За тази картичка използвах скеч от блога Randon Acts of Creativity


8 коментара:

KalySto каза...

Ех,как добре разбирам всичко, което си написала и най-вече това за "сърбенето на ръцете".
Следя всяка нова от сегашното ти самопредизвикателство и тази ме очарова с невероятните цветове!

Iwona Palamountain (Chupa) каза...

Ooh, love it!! Some of my favourite papers and colours, and a great idea with the image! Super cute fishies :)

VioletCloudlet каза...

Тони, не мога да се сдържа... тази сватбена картичка е РАЗКОШ! Заради нея бих се омъжила пак... и пак... и пак... Допълва усещането ми на тази тема. Ако сложиш още една рибка е точно като за мен ( ние сме 4 пирани у дома ;)

Miss Emerald каза...

Тони, все повече ми харесва това, че се реши да се самопредизвикаш по този начин и че всеки ден ни предлагаш не само красиви и изпипани картички, но и нещо различно! Като тази сватбена картичка, която хич не е безумие, напротив, успява да разчупи по един много хубав начин стереотипите и представите ни за подобен род картички. Което е чудесно! Продължавай да бъдеш себе си и да ни изненадваш!

Анонимен каза...

Хареса ми и картичката и статията към нея :-) Искрено ме зарадва с редовете, които си написала. При мен обаче нещата са малко по - различни. Правя картички, не защото имам нужда да правя нещо с ръцете си, а заради идеите в главата ми, които по един или друг начин свързвам точно с идея за картичка :-) Даже, за да не ги забравя, докато ги осъществя си ги рисувам в скеч - тефтерче :-))) Луда работа съм аз, но ми харесва. Благодаря ти, че ме запали по това 30 дневно предизвикателство. Определено ми даде възможност да реализирам голяма част от хрумките си от тефтера :-)))

Елена каза...

Страхотна е картичката. А рибките може би са символ на нещо мъдро, не изображение на младоженците. Например, че да се омъжиш/ожениш, е като да се потопиш в дълбините на любовта, на споделянето, на загрижеността към любимия човек, с лекотата на рибите, които обитават дълбините...Чудесна картичка!

Kati каза...

И при мен е същото - трябва да направя нещо с ръцете си - било то да посадя цвете, да направя картичка, да украся някоя бутилка...нещо за да се разтоваря и да преброя деня за успешен. Харесва ми картичката ти, макар че не я възприемам като сватбена :)

Познавате ме като "Точица", "щурчо", "Елфи", "КрасИва" или може би не ме познавате? каза...

Много философски размисли навява и картичката и публикацията към нея..
Харесва ми цветовата комбинация за сватбена картичка- има особен чар..и е типично твоя - изпипана и стилна..
Поздравления за чудесните хрумки!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...