неделя, 1 май 2011 г.

В началото на м.май - нов проект


Чудех се коя картичка да ви покажа днес и докато разглеждах вече направените, попаднах на тази. Усмихнах се на съвпадението и реших, че май наистина това е подходящата за днес картичка. Сигурно се питате защо. Следва пояснение :)

Между другото, най-хубавото на тази картичка за мен лично е надписът. Бях попаднала на него преди време в мрежата и реших, че непременно ще го използвам в някоя от картичките си. Всъщност не бих имала нищо против и да го разпечатам в голям формат и да го сложа на видно място вкъщи, за да си напомням коя е истинската красота.

А съвпадението, за което говорих, бе едно решение, което взех съвсем спонтанно тази сутрин. Предисловието е следното: Писала съм тук, че обичам проектите. Лични проекти, свързани с ежедневието ми. Когато писах за минимализма, споменах, че този проект се изразяваше в това всеки ден да изнасям от дома си по една ненужна вещ. Акцентът бе на "всеки ден".  
При проекта, който нарекох "Благодарност", всеки ден записвах по три неща, за които съм благодарна. Отново всеки ден.

И сега реших да посветя м.май на външния си вид, като всеки ден правя по нещо за себе си и по-конкретно за външния си вид. 
Само мога да предполагам колко тъпо звучи :))
Но с риск да звуча точно така, продължавам смело. При мен нещата се получават, когато съм последователна, когато правя малки стъпки, когато не полагам кой знае колко усилия и не отделям кой знае колко време. И съм се убедила, че най-добрият начин за това е именно да правя всеки ден по нещо в продължение на един определен период от време - месец например. Ако искам да създам хроника на семейния ни живот, снимам всеки ден - така се появи Проектът 365. Ако искам да погледна на живота си от различна гледна точка, обръщам внимание на благодарността. А ако искам най-после да започна да се грижа по-добре за себе си, посвещавам месец май на това и започвам всеки ден да правя по нещо малко, свързано с външния ми вид. Да, уви, склонна съм, да намирам време за всичко друго, но не и за ежедневните грижи за начина, по който изглеждам. За мен е важно и всеки ден да записвам какво съм направила за проекта. Нещо като отчет пред себе си - защото не го ли сторя, седмица по-късно, вече отдавна ще съм забравила за намеренията си.

Опитайте някой път. Изберете си област, в която искате да се развиете или да внесете някаква промяна. След това посветете един месец на нея. Всеки ден правете по нещо малко, нещо, което не отнема много време и си записвайте стореното в края на всеки ден. Ако искате да напреднете в английския език, учете по десет думи всеки ден или прочитайте кратък текст. Ако искате да разчистите дома си, изнасяйте по една ненужна вещ всеки ден. Ако искате животът ви да стане по-интересен и предизвикателен, правете всеки ден по нещо ново и непознато за вас досега. 

И после елате тук и ми кажете - 
за да не сe чувствам самотна в моите си проекти :)


13 коментара:

Green-Eyed Girl каза...

Тони, поздравявам те за новото ти начинание! Хубаво е човек да си поставя задачи (и да следи дали ги изпълнява като хората или само отбива номера ;) Не знам дали бих могла да посветя цял месец само на едно занимание (все трябва да правя по 5-6 неща накуп), но ще опитам по твоя пример да подобря френския си през този месец. Не се чуди, ако следващото ми включване при теб е au française ;)
Прекрасна е картичката ти, както винаги :)))

Le каза...

мдааа!Пожелавам ти да управляваш проектите си ефективно!А този - е наистина разумен. Очаквам месец юни да споделиш резултата:)...картичката е прекрасна!

bejko каза...

Тони,да знаеш как ми включи лампичката.Една от основните причини да създам моят блог бе...как да кажа ,прецених че ми трябва повече последователност .Днес ти ми даде насока как бих могла да постигна това.Благодаря ,че споделяш с нас твоят начин за успехи.

Lionelsa каза...

Тони, много добре те разбирам. :-)
Ще се радвам, ако ни държиш информирани какво си правила за себе си всеки от дните. Сигурна съм, че всяка от нас ще е пропуснала определена грижа за себе си, за която да ни подсетиш.

Картичката е много сладурска и особено подходяща за новият ти проект.

Lina каза...

Мисля че новият ти проект е страхотна идея! И при мен като при теб нещата се получават само ако съм последователна. Пожелавам ти успех в новото начинание и ще чакаме да споделиш как протича :-)

Addii каза...

Картичката е много хубава!
Успех с проекта!

Toni каза...

Много ви благодаря!
В началото на другия месец ще споделя за "резултатите" от проекта. Слагам резултатите в кавички не за друго, а защото може би едно от най-съществените неща за тези проекти е, че всъщност нямат крайна цел. Или поне не някаква конкретна крайна цел.
Не искам да достигна до нещо, колкото да поема по някакъв път. На този етап прецених, че мога да полагам малко повече грижи за външния си вид и затова този месец проектът е такъв. В края му обаче едва ли ще мога да се похваля с нещо очевидно, по-скоро се надявам да съм доволна от себе си. Да мога да си кажа - да, ето всеки ден правих нещо малко, което ми помогна да изглеждам малко добре или да се чувствам по-добре. Наистина става въпрос за дреболии - чак се срамувам да ги напиша :)), а не за някакви драстични промени. Да се лакирам, да освежа цвета на косата си, да карам на велоергометъра 2 км. повече от обичайното...
Пожелавам последователност и добро настроение на всички, които се вдъхновиха. Най-важното е постоянството и малките стъпки. И да забравим за големите цели и свръх-усилията :)

КаРи каза...

Тони, много ми харесва посланието на картичката. Не бях забелязала, че в красив се съдържа "бъди себе си".

А за проектите... аз изобщо не съм последователна... в почти нищо. Но сигурно такъв тип проекти учат на такава. Ще опитам. Някой ден.

Хубава седмица!

Anna каза...

Тони, поздравления. Познавам те лично, но открих блога ти вчера. It's soooo you! Сякаш чувам гласа ти, докато чета. Прекрасни теми и постове. Възхищавам ти се, че си намерила време и затова. Аз все още не съм успяла да разгледам всичко, но обещавам да го направя. Поздрави,
Ани

Toni каза...

Привет, Кари! Непременно опитай - честно казано, и аз не мога да се похваля с кой знае каква последователност :)
Ани, само погледнах блоговете, които следиш, и веднага те разконспирирах. Време и ти да направиш блог за невероятните ти вкусотии :) Благодаря ти от сърце за милите думи. Ласкаеш ме много и ме накара да се усмихна широко.

Nelka каза...

Тони, явно си много дисциплиниран човек.Възхищавам се на такива хора, защото аз не съм такава-започвам нещо и в момента в който нещо друго ми привлече вниманието, спирам с първото,и така непрекъснато.Всеки ден имам нова идея, нямам търпение да започна, а всъщност са малко нещата които довършвам.Успех на теб в новия ти проект, между другото ме въодушеви, и може би този път ще си наложа на волята да посветя един месец да се науча да бъда постоянна.

Toni каза...

О, Нели, напротив - изобщо не съм толкова дисциплинирана. Точно затова и този подход работи при мен - защото не са нужни особени усилия и защото не се съсредоточавам върху някаква крайна цел. Да правиш всеки ден по нещо малко всъщност не е толкова трудно. Да, нужна е известна доза постоянство, но все пак е по-лесно, отколкото да си поставиш голяма цел, да набележиш отделните стъпки към нея и стриктно да следиш дали и как напредваш... Виж, за това вече наистина е нужна дисциплина :)

LaMartinia каза...

Чудесен проект, Тони, много женски и приятен! Със сигурност ще си чисто нова след края му, ако някои от нещата в него се превърнат в навик - чудесно:-)
Да споделиш после как е минал!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...