четвъртък, 17 март 2011 г.

Серия картички


Реших да използвам днешната картичка като илюстрация за една моя философия, за която съм споменавала и преди. За серията картички. Повечето от вас сигурно са забелязали, че картичката днес напомня на тази, която публикувах преди няколко дни за предизвикателството на Двете елши - Пролетна градина.  Нормално - използвах едни и същи хартии и направих двете картички по едно и също време. Различни са надписите и основата.

Споменавала съм, че не обичам работата на конвейер, нито да правя едни и същи картички. Става ми безинтересно, губи се предизвикателството, губи се целият смисъл, който аз лично откривам в това си хоби - да се забавлявам, да експериментирам, да бъда творец. Затова и почти никога, с изключение на много редки случаи, не правя повече от една една и съща картичка. 

Което обаче не означава, че не правя серия картички - такива с обща основа, еднакви хартии или сходни елементи - по едно и също време. Напротив - много често правя именно това. Когато съм открила добро съчетание от хартии или елементи и когато всичко ми е под ръка, защо да се огранича само с една картичка, когато мога да направя поне две такива - а понякога и повече. 
При това всяка една от тях ще е различна и ще носи своята индивидуалност. В същото време аз ще съм максимално улеснена в избора си на материали и направата на картичката.

Знаете, че съм привърженик на това с минимум усилия да се постигне максимум резултат. Не си падам по нищо трудоемко или отнемащо твърде много време. Просто не мога да си го позволя. Нито мога да отделя толкова време, нито след тежкия работен ден имам нерви за нещо изискващо голяма концентрация и съсредоточено внимание.

Затова и серията картички ми се струва изключително удачно и всъщност очевидно решение. Предполагам, много от вас го правят, но ако някой все пак не е опитал, нека го стори. Когато направи една картичка, преди да прибере материалите, които е използвал за нея, да направи и втора. Без обаче да опитва да възпроизведе първата, а просто да си представи, че започва отначало, макар и със същите материали. По този начин ще е улеснен, защото ще има основата и няма да се налага тепърва да избира, но пък в същото време ще създаде нещо различно и оригинално, а не просто реплика на вече направена картичка.

9 коментара:

Green-Eyed Girl каза...

Тони, чудесна идея! Картичката е страхотна. Дойде ми много добре в сивото сънено утро :)

Ivolina каза...

Много харесвам картичките ти, в които използваш хартии на цветя и цветя. Тази е чудесна.

Unknown каза...

Няколко пъти съм опитвала такива серийки и мога да кажа, че наистина е лесно и приятно :). За жалост, през по-голямата част от времето, за разлика от теб, аз обичам да си усложнявам живота. Не го търся на всяка сена, но така се получава, че ми идва по някоя безумна идея точно, когато имам най-малко време, но и аз съм такава, че не мирясвам докато не я реализирам. В последствие се оказва, че е минало толкова много време в осъществяването на идеята, че и да искам нямам време за серия :).
Във всеки случаи, твоята много ми харесва. Прекрасни цветове, хартии и идеи!

Le каза...

харесва ми картичката ти, точно както ми харесва и предишната й серия:)

Ariadna каза...

Тони, картичката ти, както всички преди нея, е много красива. Интересно ми стана, че пишеш за сериите :). Аз вчера за първи път направих три картички от еднакви хартии. И дори едната е изцяло повлияна от теб. Разбира се има линк към блога ти, за да няма грешни интерпретации. Ето:http://dariadna.blogspot.com/2011/03/blog-post_16.html

Toni каза...

Благодаря ви!
Ариадна, картичките ти са много хубави и, да, точно това имах предвид като говоря за серия:)

Chiges каза...

Ето, нали ти казах че ти отиват :D. Чудесна е и тази, и предната, с маргаритките. Много ми харесват и ярките цветове, винаги приковават вниманието.

Lionelsa каза...

Toni, отличавам блога ти с награда.
Можеш да видиш подробноститук - http://lionelsa.blogspot.com/2011/03/awards.html

Toni каза...

Lionelsa, благодаря ти! Надявам се, че няма да се обидиш, ако не разпространя инициативата нататък. Въпрос на принцип - просто не се включвам в инициативите за такива награди.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...