петък, 8 февруари 2013 г.

За думите, очакванията и визиите


Ако напиша още веднъж, че онлайн-класовете са ми слабост определено може и да стана досадна. Но пък е факт и добро въведение за днешната тема, свързана точно с онлайн-класовете.

Вече трета поредна година се включвам в класа на Ali Edwards - One Little Word. Идеята на класа и концепцията на проекта е свързана с това да избереш една дума - своя дума на годината.
Дума, свързана с това, което искаш да ти се случи през предстоящите месеци, с това, което искаш да превърнеш в част от живота си, дума, която те вдъхновява или ти дава мотивация.
Вече трета поредна година избирам своя дума. Дали има ефект или смисъл... не знам. Всъщност със сигурност има, но е трудно уловим с думи.
Първият ми избор преди две години беше думата SUCCESS/успех, после SLOW/бавно, тази година JOY/радост.

Преди да продължа ми се иска да направя едно уточнение - да, знам, че може би леко дразня част от читателите си с английските думи, които неизменно са част не само от поздравленията на картичките ми, но и от всички останалите проекти, с които се заемам. Не възнамерявам да се извинявам за този факт или пък да се чувствам виновна, но все пак ще обясня, че го правя, защото просто така ми е по-удобно. 90 % от блоговете, които следя, са на английски език, всички онлайн-класове, в които се включвам, са на английски език, материалите, които използвам, са направени от английски/американски производители. В съзнанието ми често се смесват българските думи с английския им еквивалент. Така че използвам и ще продължавам да използвам български и английски думи в проектите си без притеснения и угризения. Самият факт, че пиша блога си само на български език е достатъчно показателен за искреното ми уважение към българските читатели. А останалите, които се чувстват засегнати - съжалявам, но наистина това е просто моят начин.

В края на всяка година имах усещането, че не съм избрала точната дума, че съм сбъркала или че дори съм избрала точно противоположната дума на тази, която е трябвало да избера. Миналата година, която уж трябваше да бъде бавна и лежерна, беше толкова трескава, забързана и изпълнена със събития, че се смеех на иронията на избора си. Но после, от перспективата на времето осъзнах, че може би наистина съм избрала точната дума. Сякаш предусещайки забързаността на ежедневието си, съм избрала думата, която да ми напомня да съм по-спокойна, по-умерена и в крайна сметка да не бързам толкова...

И тази дълга предистория беше, за да ви представя колажа, който направих този месец. В класа на Али Едуардс всеки месец има по един урок. Този за февруари беше да направим vision board - колаж от снимки, които олицетворяват за нас избраната дума.

Не купувам много списания, а и не обичам да ги пазя за вечни времена, затова реших да направя моя колаж дигитален и след това да го разпечатам. Отворих страницата си в Pinterest и избрах онези снимки, които олицетворяват по някакъв начин представата ми за радост. Получи се колаж, който наистина много ме радва и ми се прииска да споделя с вас.
На снимката горе е в дигиталния си вариант, а ето как изглежда, разпечатан и поставен в албум:


А вие бихте ли избрали своя дума на годината?

11 коментара:

district2 каза...

Колажът е много ефектен! Снимките просто са прекрасни - наистина са сред най-добрите - радват окото и напомнят за красивите мигове от живота ни.

КаРи каза...

Тони, винаги ми е изключително приятно да наминавам в блога ти. От думите, от проектите, от снимките, от творенията и вдъхновенията лъха спокойствие, и ми е страшно уютно тук.

Този проект с думите е много интересен! Без да зная за него, миналата година си избрах три думи, но ги оставих записани в един тефтер и май нищо не направих за тях, освен че почти ми се случиха :-)

Благодаря, че ми напомни да си избера и сега!

А колажът носи много радост!

Усмивки,
Кари

avocett каза...

Тази идея с думата на английски съм я срещала и по чужбинските блогове, но чак като прочетох твоята публикация започнах да се замислям :) .
Хаха, това вече често ми се случва, виждам нещо някъде, не ме впечатлява особено, виждам го при теб и вече съм навита! Виждаш ли какъв живот и сила вдъхваш на проектите си!
Надявам се да не съм била аз, с предишния си коментар тук, причината за вметката ти за английските думи, не се дразня от употребата на английски думи където и да е, понеже светът вече е достатъчно космополитен, просто ми се иска и в България да произвеждаха толкова хубави и качествени материали. И колко пари от доставки щяхме да спеспим :)) .

Toni каза...

О, не, Гери, не си ти причината за вметката. Коментарите бяха по повод надписите на картичките и то преди много време. Просто сега се сетих за тях, когато изписвах моите думи на английски език.
А за проектите - знаеш ли колко ме радваш с вдъхновението си. Понякога, честно казано, се чувствам леко самотна в интересите си, чак странна с всички тези проекти и когато прочета, че още някой е точно толкова въодушевен като мен, ми става много хубаво.

Кари, благодаря ти! Това е хубавото на онлайн-класа - че всеки месец ти напомня за избраната дума. Но пък аз с удоволствие ще споделям за ежемесечните задачи, така че избирай си една хубава, важна дума и пак ще си "говорим" на тази тема :)

Дистрикт, благодаря за хубавите думи!

Lina PRO каза...

Определено си се справила много добре с колажа. На мен много ми допада. Идеално се асоциира с изборът ти на дума.

Delfina von U. каза...

Колажът е чудесен!
Моята дума е LESS. Идеята беше да се опитам да мина с по-малко, предимно в материален план. Иронията е, че съдбата ме удостоява с ENOUGH и дори с MORE=)))

Svetla * каза...

Тони , невероятен колаж ! Толкова красиви и вдъхновяващи снимки си подбрала ! Цялата ти публикация ме настрои творчески : ) Избрах думата Happiness и веднага се захващам да си сглобя колажче ; ) Благодаря ти за цялата тази позитивна енергия , която усещам в твоя блог : )Продължавай все така да ни радваш и вдъхновяваш ~

Toni каза...

Светле, радвам се, че си избрала дума и си настроена творчески. Дано годината ти наистина да е щастлива и вдъхновена :)

Делфина, нали... Винаги има някаква закачка, която съдбата ни поднася. При всички положения е интересно да избереш своя дума - най-малкото като експеримент :)

Павлина, благодаря ти!

Unknown каза...

Тони много интересен проект и ми допада, защо пък и аз да не опитам :) Ще ми трябва време да помисля върху думичката ...
Твоят колаж за joy мноого ми харесва, наистина излъчва радост!
Прекрасен уикен изпълнен с радост!

Ellie каза...

Тони, колажът е чудесен, а цялата публикация е невероятно вдъхновяваща - докато я изчета, в главата ми няколко думички започнаха да си оспорват титлата "Дума на годината", но на финала се спрях на COURAGE /ще имам голяма нужда от нея за новите начинания, които съм замислила/. Благодаря!

Unknown каза...

Страхотен пост и блог. С удоволствие влизам в това приятно местенце. Идеята за vision board ми допадна, аз винаги си правя нещо подобно в съзнанеието, но може би с подобие на твоя колаж всеки от нас би се мотивирал да следва целите си и да си направи пост със своята думана годината :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...