вторник, 18 септември 2012 г.

За Биг Шот накратко

Със сигурност онези от вас, които се занимават поне от известно време с направата на картички, са чували за прочутата машина Big Shot, а част от вас са и нейни притежатели. Сред тях съм и аз и определено мога да заявя, че я използвам в поне 90 % от случаите, в които правя картички.

Днес реших да направя кратко представяне на машината за нейните нови притежатели или тези, които обмислят покупката й, защото си спомням колко се лутах самата аз, преди да се реша да я купя, а и в първите дни, след като я получих.

Какви са функциите на самата машина?
Накратко тя служи за два основни вида дейности:
  • за изрязване на различни форми от хартия или друг материал като картон, филц и др., както и 
  • за ембосване - създаване на релеф върху хартията.

За изрязването се използват форми за изрязване, а за създаването на релеф - т.нар. папки.

Освен самата машина, за да работите с нея, са ви необходими и т.нар.мултифукционална платформа, както и чифт прозрачни подложки за изрязване. Всички те са част от комплекта, който купувате заедно с машината.
Платформата  представлява нещо като пластмасова книга с три страници и изглежда ето така:


А подложките за изрязване са две прозрачни пластмасови плоскости, които изглеждат ето така:



В зависимост от това дали ще използвате папка за релеф или ще изрязвате, се използват в различни комбинации мултифункционалната платформа заедно с подложките, като според комбинациите се получава нещо като сандвич.

Точно с тези своеобразни сандвичи ще продължим днешната публикация, защото именно начинът на подреждане в началото ме объркваше най-много, а и сега ми се случва от време на време да не мога да си спомня точната комбинация на платформата и подложките.

Първият вид форми за изрязване са традиционните такива - аз имам една такава - за изрязване на етикети на Тим Холц. Те представляват нещо като дебела около сантиметър пластмасова папка и изглеждат така:





Когато използваме този вид форми за изрязване, своеобразният сандвич ще изглежда така, погледнат отгоре надолу:
        горе
прозрачна подложка
+ хартия
+ форма за изрязване
прозрачна подложка
       долу

Следващият вид форми за изрязване и всъщност най-разпространените в момента са тънките метални форми за изрязване, които изглеждат по следния начин:

Използвайки тях, своеобразният сандвич, който трябва да направим, изглежда ето така:
         горе
прозрачна подложка
+ форма за изрязване
+ хартия
+ прозрачна подложка
затворена мултифункционална платформа
        долу

За създаване на релеф се използват ето такива папки, които изглеждат като картичка от прозрачна матова пластмаса:



Сандвичът ни, когато използваме тях, ще изглежда така:
         горе
прозрачна подложка
+ папка за релеф с поставена вътре хартия
+ прозрачна подложка
отворена мултифункционална платформа/сякаш сте отворили своеобразната книга на първата страница/
        долу

Надявам се, че тази публикация ще ви бъде полезна. Доскоро :)

12 коментара:

BEARKIS каза...

Много благодаря за полезната информация,ще се възползвам някой ден от нея,когато стигна до мисълта за тази техника!!!Плзотворна седмица!!!:)

dani's cards каза...

Много добре написано Тони! Твоето обяснение е леко и много добре систематизирано.Преди година когато си поръчах биг шот, изчетох доста информация и изгледах много клипчета преди да започна да го използвам.
Твоята публикация ще бъде полезна на всички на които им предстои купуването на тази страхотна и даваща много възможности машинка;-)

Анонимен каза...

Точната публикация в точното за мен време. В момента съм на дилемата дали Биг шот, или... Много сложно ми се струва използването обаче. Дали защото нямам никакво време да погледам клипчета, или просто си е сложно, не знам. Ти лично доволна ли си от покупката си? Аз много рядко стигам до това си хоби, но гледам, че доста хора си улесняват, уж работата точно с Биг шот. Ще се радвам, ако споделяш повече за материалите и съоръженията, които използваш, защото ти си от малкото блогъри, които лично аз следя, правещи си труда да пишат по–обучителни публикации. Благодаря за всичко!Полина

Toni каза...

Полина, използването никак, ама никак не е сложно. Знам, че звучи така, но реално подреждането на плоскостите и самото изрязване отнема 20 - 30 секунди.
За мен лично това е една от най-смислените ми покупки, която използвам наистина много често.
Единственото, което би могло да те спре, е, че ако не използваш чак толкова често машината, не си струва вложението - хайде, машината ще я купиш, но след това и формите за изрязване не са никак малък разход, а за всяка различна форма, която искаш да изрежеш - кръгове, квадрати, снежинки, облачета и т.н., ти трябва и различна форма за изрязване.
С удоволствие ще споделям повече за продуктите и материалите, които използвам.

stefani72 каза...

Здравей!Прочетох публикацията ти с голям интерес и много ти благодаря,че споделяш тази информация с нас,защото наистина е много полезна!При мен се получава един проблем,който може би аз от незнание не мога да разреша-не ми се получава рязането с металните шаблони!Опитвах какви ли не начини,изгледах целия диск и така и не можах да разбера защо не става нищо!Моля за помощ!Шаблоните са Marianne design,имам и силиконова подложка,а също и Impressions Pad.Извинявам се за дългия пост и благодаря предварително за отговора!

Toni каза...

Стефани, за съжаление няма да мога да ти бъда от полза, защото не съм работила точно с тези шаблони и подложки. Ако искаш пусни линк към конкретните продукти, които използваш и обясни по-подробно какво не се получава - ще потърся информация и ще опитам да помогна.

stefani72 каза...

Toni,като че ли си разреших проблема!След много опити и начини на подреждане на подложките и шаблоните,като че ли налучках точното,защото вече успявам да си изрежа желаните форми.Първо слагам платформата, силиконовата подложка,следва подложката за изрязване на Sizzix,метален шаблон,хартия и прозрачна подложка.Благодаря ти за отделеното време и се надявам,че и аз съм била полезна!

Анонимен каза...

Здравейте.
За съжаление установих, че съм си купила машинка, която е само за релеф-http://hobbisimo.com/products/products/%D0%9C%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%252dTexture-Boutique%252d%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D0%BF%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82.html Чудя се, дали ако си закупя плочи за рязане (например такива http://hobbisimo.com/products/products/%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D1%87%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D1%8F%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B5-Extended.html) ще мога да изрязвам с нея? Много ще съм благодарна ако ми отговорите. Хубав ден!

Just_Me каза...

Здравей, прочетох статията ти и доста се вдъхнових за покупката :) Пиша ти, защото няма към кого да се обърна за съвет! Та въпросът ми към теб е: С какво още трябва да се сдобия освен с машината: http://hobbisimo.com/products/products/Sizzix%252d%D0%9C%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D1%8F%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%252dBig-Shot-%28Powder-Blue-%26-Teal%29-%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D0%BF%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82.html В смисъл какво друго ми необходимо, като подложки и такива неща! Ще чакам отговора ти! Надявам се да е скоро :)

Анонимен каза...

Здравейте!Детска учителка съм и с колежката ми станахме горди собственици на Биг шот.Въпросът ми е нормално ли е да се нареже пластмасовата подложка при работа с металните тънки шаблони,защото при мен така се получи и не смея да пробвам отново.

Toni каза...

Здравейте, не съм сигурна за коя точно подложка става въпрос - но ако се касае за прозрачните пластмасови подложки - да, напълно нормално е да останат следи от шаблоните. Ако се касае за платформата - по нея не би трябвало да остават каквито и да било следи. Поздрави и честита нова придобивка!

Анонимен каза...

fear of god clothing
supreme new york
hermes outlet
curry 8
hermes on sale
cheap golden goose sneakers
kyrie shoes
off white outlet
cheap golden goose
air jordan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...