четвъртък, 20 септември 2012 г.

За книгите - не толкова за четенето


Със сигурност съм споменавала в блога, че обичам да чета. Дали обаче съм писала за любовта си към книгите? На пръв поглед първото твърдение се припокрива напълно с второто, но всъщност искам да кажа, че обичам и самите книги. Книгите като предмет. Нещо, което мога да задържа в ръцете си, да усетя, да помириша, да разлистя.
Имам Kindle и често чета на него. Когато се касае за романи и художествена литература, всъщност нямам нищо против - мога да предпочета книгата в електронния й вариант.

Има книги обаче, които искам да имам. Не на компютъра и не в паметта на което и да е електронно устройство. Искам самата книга - с кориците, със страниците, със снимките. Искам да й се порадвам, да й се любувам, да й се насладя. В случая говоря нe толкова за някакво интелектуално удовлетворение, колкото за физическо такова. Да, книгата може да бъде и сетивно удоволствие.

Обичам красивите книги. Тези, отпечатани на плътна, качествена хартия, с красиви илюстрации, или спиращи дъха снимки. На българския издателски пазар такива, уви, рядко се намират. Затова и често ги поръчвам от чужбина. Книги за скрапбукинг, креативност, фотография.


Напоследък не съм поръчвала нищо, но ако знаете как ме сърбят ръцете за някоя красива готварска книга например. Снимките и илюстрациите просто ми разтуптяват сърцето. Искам да ги имам, пък дори и да не приготвя и една рецепта от тях.

Та още една моя слабост беше публично призната. Ваш ред е :)

P.S. Между другото съвсем наскоро приготвих едни мъфини, които бяха изядени със скоростта на светлината - с вкус на захарни понички. Ако ви е интересно, ще публикувам рецептата :)

13 коментара:

Марина и Георги каза...

Здравей,

Аз също страдам от тази мания да имам книги. Като вляза в книжарницата и искам да изкупя всички :)Във всяка откривам нещо интересно. Ще ми е интересно да ми препоръчаш някои твой любим автор.В момента съм на вълна Питър Мейл и неговите Френски уроци :)

Усмихнат ден!

Snejana Mihailova каза...

С мъжът ми прекарахме почти цял ден в една книжарница в Истамбул-не усетих как мина времето-имаха страхотно богата колекция.Обичам да ходя и да разглеждам различни книги,макар и не винаги да имам възможност да си ги купя,дори като си поръчам по интернет,сякаш малко развалям магията.

Toni каза...

Марина, що се отнася до художествена литуратура, любима авторка ми е Исабел Алиенде. Много харесвам и Пат Конрой. Даниел Глатауер също - с първите му две книги.
Последната впечатлила ме силно книга е "Оскар и розовата дама" на Ерик Емануел Шмит.

Toni каза...

Снежана, но пък при поръчката по интернет го има и нетърпеливото очакване - а то понякога може да бъде толкова сладко :))

skylife каза...

Моята мания е мааалко по- различна. Аз обичам "поредиците". Фенка съм на Агата Кристи от "време оно". И където започне да излиза подерица - започвам да събирам. Жалко, че някои не ги довършиха или пък бяха започнали издаването им преди моето "увлечение". Сега обаче започнаха нова поредица и независимо от това, че съм чела 99.9% от книгите, купувам пак...

Лошото е, че не съм само за книги така :-(

Lulu каза...

Оооо да! Говори ми! Особено по отношение на кулинарните книги е направо патология. Другите, като си ги купя поне си ги чета. С кулинарни издания се заринах, без да приготвя почти нищо от тях. Просто обожавам да ги имам и да гледам снимките:)

Диляна каза...

Като стигнах до частта с кулинарните книги и погледнах към нашата библиотека, където половината от книгите са такива - коя от коя по-дебела и по-цветна. Понякога си мисля, че рафтовете един ден ще се срутят от тежестта :-) Но пък наистина удоволствието от разлистването им е невероятно :-) Аз да си призная напоследък чета по-често от таблета си и не ми липсва толкова допира с истинската книга, опитвам се да не се затрупвам с прекалено много книги, защото рано или късно мястото вкъщи няма да стига :-)
Интересни заглавия имаш, Тони :-) На някои от тях и аз съм хвърлила око :-)

Необятен е светът на книгите :-) Аз не съм от тези, които четат само исторически романи, или фантастика :-) Обичам да експериментирам, както с авторите, така и със стиловете. Смятам, че както с музиката, така и с литературата, човек може да попадне на невероятни творци, дори когато най-малко очаква :-)

avocett каза...

Една от любимите ми готварски книги е Tana's Kitchen Secrets на Tana Ramsay. Сега съм хвърлила око и на La Tartine Gourmande и Small Plates and Sweet Treats :) .

Винаги съм се възхищавала на хора, които постоянно четат книги, но уви, на мен все не ми се получава :) .

И аз мога да прекарам часове в големите книжарници, особено при готварските книги, тооолкова са красиви !

Toni каза...

avocett, и това ако не е съвпадение - La Tartine Gourmande и Small Plates and Sweet Treats са най-отгоре на списъка ми с желания :))

LaMartinia каза...

Нямам навик да си ги поръчвам по интернет, обичам да ги пипна, разлистя и така да ги избера. Сега съм фиксирала книгата на Скот Шуман, The Sartorialist, но ще я взема само след пипане:-) давай рецептата!

Анонимен каза...

Страхотна публикация! Откога чакам да кажеш нещо за книгите/тъй като открих твоя блог чрез "Литературен клуб"/:). Аз лично ще бъда много щастлива, ако има повече такива публикации.
Илияна

Чучулигата каза...

Ха, и аз съм същата - обожавам хубаво изработените книги. Особено класиките в красиви издания (например ето тези бродирани корици: http://www.jilliantamaki.com/embroidery/penguin-threads/), детските книги с хубави илюстрации, книги за фотография, пътешествия, интериор, декорация, готварските, книгите за градинарство...Обичам да виждам вниманието, вложено в изработката на книжното тяло, дизайна,оформлението на текста, шрифтовете, качеството на хартията, подвързването. И освен това много се радвам на книги, в които е вложено професионално и прецизно редакторско и коректорско усилие. :-)

dalia каза...

Тони, от една порода сме :) Удоволствието е напълно различно, когато книгата е в ръцете ти. Последната книга, която си купих е "1/2 живот", автобиографията на Татаяна Лолова. Едва ли ще ми стигнат думите, за да изразя емоциите, които ми доставят разказите й (тези дни ще напиша нещичко в Goodreads). А кулинарната книга на Йоли - "Вкусно с Йоли", препоръчвам с 2 ръце - вдъхновяваща, увличаша, красива, вкусн и полезна.
А да не забравиш да публикуваш рецептата :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...