неделя, 30 октомври 2011 г.

Необходими материали за направата на картички


Реших да използвам тази семпла картичка като вдъхновение, за да отговоря на един от най-често задаваните ми въпроси - ако искам да правя картички, с покупката на кои материали да започна.

Естествено, ще представя моята гледна точка и моят подход за правенето на картички, който е доста по-минималистичен от обичайния, но може би пък точно за това - подходящ като за начало.



Първият и най-важен продукт е картонът - този, който ще използвате за основа на картичките си или за цветен акцент.  Двата най-необходими според мен цвята са белият и крафт картон - но пък и няколко други цвята според личните ви предпочитания в никакъв случай не биха били излишни. 
И като илюстрация, че картонът може да послужи не само за основа, но и като единствен продукт за направата на една картичка, ето няколко публикации, за чиито картички или покани съм използвала единствено и само няколко вида картон - Покани за рожден ден, Честит рожден ден, Слънчева неделя, Цветна неделя.



Второто нещо, което бих си купила, ако започвах сега, е тримерът. Е, и без ножица не може, но всеки може да открие  в дома си такава. Тримерът обаче, макар и на пръв поглед глезотия, според мен е безусловно необходим, ако искате картичките ви да изглеждат добре и професионално направени.  С него ще режете много бързо и лесно, а правите линии няма да са никакъв проблем.
Тример може да откриете в почти всеки магазин за канцеларски материали. Моят любимец е Fiskars Premium Cut Line Paper Trimmer 



Третото нещо, което ще ви е нужно, са поне няколко листа декоративна/скрапбук-хартия. В българските онлайн-магазини разнообразието от такива продукти става все по-голямо, така че конкретните десени, цветове и видове зависят само от личните ви вкусове и предпочитания.




Нужно ще ви е и лепило. Не бих ви посъветвала да си купувате сухо такова, просто защото не лепи достатъчно здраво и скоро някое ръбче от хартията на картичката ви ще стърчи неприятно. Вариантите, които лично аз използвам, са два: лепило на ленти - подобно на коректор, като това от снимката или двойнозалепващи ленти, различни размери от които може да откриете във всяка една книжарница - евтин и много добър вариант.  




Всъщност горната картичка е направена точно и само от тези продукти - картон, хартия, тример и лепило. Ако искате да направите картичките си по-интересни, то тогава може да обърнете внимание и на многобройните видове пънчове, които се предлагат на пазара. Ако може да си купите един пънч, аз бих ви посъветвала първата ви инвестиция да е в такъв за изрязване на кръгове. Точно такъв бе и първият мой пънч и все още го използвам често и с удоволствие.





Ако искате да си купите и втори пънч, бих ви посъветвала да помислите за бордюрен такъв. Не се хвърляйте веднага върху най-сложния като елементи. Изберете нещо по-семпло като този от картинката например, за да може да го използвате в повече проекти, без да създавате впечатлението, че всичките ви картички са еднакви.

И всъщност тези продукти, според мен, са напълно достатъчни, за да направите една хубава и впечатляваща картичка. От тук нататък може да допълвате материалите си и да ги обогатявате, но не ви съветвам да се нахвърляте в необмислени покупки още от началото. Поработете малко, открийте стила си и едва тогава инвестирайте в повече и по-разнообразни продукти.

9 коментара:

Addii каза...

Тони ,моите първи покупки също съвпадат с тези, които си изброила,тях ги използвам и до сега,без дх ,която си купих тогава ,но пънч кръг и подобен бордюрен на този още използвам с удоволствие.В началото се нахвърлях на много неща,някой от тях и до сега не съм използвала,но тогава си мислих ,че без тях нее може :))

Маги каза...

Супер сладка картичка, Тони. Аз напоследък все към крафт картона поглеждам, за коледните картички. :) Чудесни съвети си дала за материалите. :)

Em каза...

Чудесни съвети си дала! Наистина ще са много полезни за всеки, които започва с това хоби!
Аз само ще направя една вметка, която от личен опит съм се убедила, че е много важна. Бордюрните пънчове са нещо чудесно и придават страхотен вид на картичката, но лично аз, когато започнах с картичките първо си взех най-основните и най-простите дизайни, не като бордюрни пънчове, а като декоративни ножички. Вече на всякъде има повече то достатъчно избор на качествени декоративни ножички. Аз започнах с една ножица с къдрички и една малко по-декоративна и до дне днешен си ги ползвам! Върши ми същата работа, като съответстващия й бордюрен пънч, но е в пъти по-евтина.

Miss Emerald каза...

Тони, много полезно инфо! Защо ли сега не започвах! Щеше да ми бъде от изключителна полза, но здраве да е! А за тримера съм абсолютно съгласна. Доскоро и аз мислех, че е просто глезотия, но се сдобих с тример може би от около месец и сега се чудя как въобще съм си мислела, че е просто лукс! Незаменим помощник, който прави изработката на картичката бърза и прецизна!

~Gery~ каза...

Ммм, любимия ми снежко:)
Много полезна и съвсем на място публикация, Тони!:) Всички крафтъри явно сме много податливи на шопинг манията за материали.. а пък като няма и кой да ти каже какво би ти било необходимо както на мен, когато започвах... се оказваш затрупан с неща, които дори не са ти нужни.. :)
Усмих и поздрави!

Le каза...

Тони, драго ми е! Напоследък рядко се 'явяваш'тук!
Полезна публикация, харесва ми, макар да смятам, че всякакви материали са необходими за начало на това хоби, и в съшото време вярвам, че и никакви такива да нямаш, въображение ако имаш- пак ще успееш да направиш впечатляваща картичка. Понякога само прежда, темпер и опаковъчна хартия може да донесат много емоции.Но пак казвам - харесва ми публикацията ти, напоследък всички стартиращи с това хоби скачат десетки стъпки напред, черпейки опит от подобни препоръки. Браво!

Esi каза...

Тони, картичката ти е много сладурска, снежко е много закачлив и много ми харесва.
Според мен съветите ти са много полезни, самата аз още нямам тример, но съм решила в най-скоро време да си купя. Поздрави!

Познавате ме като "Точица", "щурчо", "Елфи", "КрасИва" или може би не ме познавате? каза...

Тони, благодаря ти за тази наистина много полезна публикация.
Чудесно е да има някой крафтър с опит, който да даде насоки на прохождащите такива, защото..наистина от начало човек в незнанието си се хвърля да купува абсолютно ненужни неща, пропускайки да си вземе всъщност доста основни..
Сигурна съм,че тази информация ще е много полезна за всички!

Анонимен каза...

goyard
fear of god outlet
chrome hearts
kyrie 6
goyard outlet online

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...