сряда, 12 януари 2011 г.

Къде пазарувам


Един от най-често задаваните ми въпроси е откъде купувам материалите, с които правя картичките си. Това е и поводът за днешната публикация. Първата уговорка, която правя, е, че пазарувам само онлайн и (поне засега) не от България. Започнах да купувам материали за картички и скрапбук-страници преди години - в момент, в който у нас изобщо не се предлагаха такива. За моя най-голяма радост вече и тук има търговци, които предлагат, ако не голямо разнообразие, то поне добър избор. Ето линкове към три онлайн-магазина, в които се предлагат продукти за правене на картички и скрапбук-материали - Двете елши, Хобисимо и Greta's art. Все още не мога да споделя свои лични впечатления от пазаруване в тях, но определено има много интересни неща.
Сайтовете, от които пазарувам напоследък, са няколко. За покупка в тях ви е нужна кредитна карта или регистрация в PayPal. Всички доставят до България. И от всички тях имам много добри впечатления, без каквито и да било забележки по отношение на контактите с клиенти и точното изпълнение на поръчката.

Сайтът, предлагащ най-голямо разнообразие, е Two Peas in a Bucket. Там може да намерите всички най-нови и актуални продукти. Цената на доставката до България варира според тежестта на пратката и не е особено изгодна. Възможно е стойността на доставката да е колкото и стойността на самите продукти. Ако улучите голямо намаление обаче - каквито в сайта често се предлагат, определено си струва. Поръчките пристигат за около месец.
Между другото, всеки вторник, четвъртък и събота в канала си в YouTube от сайта качват ново видео, в което представят новите и популярни продукти.

Сайтът, от който пазарувам напоследък, е Simon Says Stamp. Доставката до България е 13 долара независимо от стойността на поръчката - единствено, ако поръчате по-обемен продукт, ви начисляват допълнителна такава. Предимството на сайта е твърдо установената цена за доставка. Недостатъкът - липсата на добри намаления. Сайтът е ориентиран по-скоро към стампинга и материалите за правене на картички, отколкото към скрапбукинга, но все пак разнообразието на продукти е добро.

И като стана въпрос за намаления, един онлайн-магазин, който предлага отлични такива - включително и с до 90 % отстъпка, е Scenic Route Store. Е, няма голямо разнообразие, нито се предлагат най-актуалните продукти, но все пак избор има, при това не малък. Стойността на доставката е в зависимост от стойността на продуктите, но е разумна. И като се имат предвид намаленията в сайта, според мен този сайт определено си струва.

Друг сайт, който предлага не толкова драстични, но все пак солидни намаления, е Crafty Steals. Специфичното при него е, че се предлага един-единствен продукт в продължение на един ден. На следващия ден предложението вече е различно. Доставката до България е около 13 щ.д.

Последното ми откритие е един английски сайт Sarah's Cards - принципно избягвам да пазарувам от английски сайтове, защото макар че доставката е по-евтина, цените на продуктите често са двойно по-високи от тези в американските сайтове. В този обаче успях да си поръчам от любимите картони на American Crafts с 50 % намаление, доставката беше съвсем разумна и поръчката пристигна бързо. Оттогава от време на време следя сайта - за съжаление, липсва голям избор на продукти.

Ако имате въпроси, свързани с покупката на материали, задайте ги - ще отговоря с удоволствие. А моята молба към вас е да споделите откъде пазарувате вие и какви са впечатленията ви.

P.S. Подсетена от коментара на Маги, правя важно уточнение - не знам дали защото не живея в София, но никога досега не ми се е налагало да ходя до митница и да плащам ДДС или мито за поръчките си. Получавам пратките си в пощата.

P.S.  Тъй като тази публикация е на почти две години и голяма част от информацията вече не е актуална, може да погледнете страницата Често задавани въпроси, която периодично актуализирам.

13 коментара:

unicorn каза...

Тони благодаря за полезното инфо:)))Два от магазините не ги знаех:)))

Хубав ден:))

Маги каза...

Тони, много полезна информация си дала. Благодаря!
Аз от доста време заглеждам Simon Says Stamp, но за сега се въздържам. Не знам колко е митото и не мога да си направя нещо сметка колко ще ми излезе. И ДДС май се плаща? А и митницата ми е далече и сега зимата ми е трудно да стигна до там с малкия.

Toni каза...

Маги, благодаря ти, че ме подсети - допълних публикацията. Досега не ми се е налагало да плащам ДДС или мито за поръчките си, получавам ги в пощата.

troya каза...

Тони, благодаря за информацията! След като ти ме насочи, поръчах материали от Двете елши. Мога да споделя, че бяха коректни, доставиха на следващия ден. Правих поръчка и от Arty Mark, които пък ме зарадваха с подаръче.

Toni каза...

Радвам се, Троя. За Arty Mark не бях чувала - ще ги погледна.

Lidiya каза...

Тони, мерси за информацията! Ще разгледам последните три сайта, не ги бях чувала досега. Иначе аз от доста време разглеждам Simon Says Stamps и мисля в най-скоро време да се зарадвам с нещо от там :) Поздрави!

Nana каза...

На Two peas и Symon все слагам в кошницата и все махам после. :) Често защото не ми се чака дълго време да пристигнат от Щатите. От Sara's купувам, но рядко. Обикновено цените и са доста по-скъпи от колкото на други места. :С Иначе съм я признала за бързина на доставките. Един от любимите ми сайтове за пазаруване е: www.craft-emporium.co.uk/, само че мисля за доставки до Бг не са особено приемливи цените. Те, както и www.craftie-charlie.co.uk/ имат доста скрапбукинг неща. Крафт Емпориум поддържат всички колекции на Октобър Афтърнун с което абсолютно ме спечелиха за винаги. :)

Toni каза...

Нана, ти имаш предимството на големия избор:))
Между другото, за тези два сайта, от които пазаруваш, не бях чувала. За съжаление, нямат твърдо установена цена на доставка до България - проверих. Ако някой е пазарувал от там, да сподели впечатления за стойността на доставката до тук, моля :)

Arabela каза...

Тони, чудесно и полезно инфо, което е от полза за всички ни. С благодарност, за което. Помня твоите творения от по минало време, когато бях само мълчалив наблюдател в темата. Радвам се, че се завърна за да ни вдъхновяваш с красивите си творби!!!

Toni каза...

Арабела, толкова хубаво ми стана, когато прочетох написаното от теб. Благодаря ти от сърце!

Chiges каза...

И мен ме възпира единствено ходенето в митница, която е в друг град, да поръчвам от щатски магазини. Иначе наистина са много по-прилични цените, отколкото в европейските.
Иначе и аз пазарувам от нашенските магазини :).

Стеф каза...

Искам и аз да питам нещо. Когато си поръчваш от Simon Says Stamp до колко лв. ти е поръчката и имаш ли си наидея до колко лв. не се обмитяват стоките?

Toni каза...

Стеф, пиши ми на имейла и ще ти отговоря с удоволствие.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...