сряда, 27 юни 2012 г.

London Market/Pink Paislee - сряда



Вчера се замислих за идеите и за опасенията да бъдат споделяни. Случвало ми се е често да усетя страх у някого да сподели своите идеи, за да не бъдат присвоени от друг. Замислих се и за моето отношение. Аз като че ли никога не съм имала подобни опасения. Или пък и да са се появявали, просто съм ги пренебрегвала.

Имам усещането, че идеите не могат да бъдат третирани като собственост. Те не са "наши". Те са дар.

Всъщност, като се замисля, нови идеи няма. Всичко вече е измислено и направено - някога, някъде, под някаква форма. Затова да пазиш за себе си конкретна идея се явява някак безсмислено.
А и споделяйки, даваме на идеите си нов живот, пространство да се развиват, въздух да разцъфтят.

Мисля си, че човек трябва да е щедър. Та дори и с идеите си. Да дава повече, отколкото получава. Защото само ако сме с открито сърце и щедра душа, светът ще бъде открит, ласкав и щедър.

Затова не искам да складирам идеите си. Искам да ги споделям, обсъждам, разпространявам. Не искам да се затварям в себе си, не искам да бъда пестелива в мислите и намеренията си. Искам да вярвам, че с колкото по-широка ръка раздавам идеите си, с толкова повече ще бъда надарена.

8 коментара:

Анонимен каза...

Тони, страхотни мисли. Радвам се точно днес, да чуя точно тези думи, точно от теб. Личи си, че си човек, който се раздава, но за сметка на това и получава обратно. И този твой ентусиазъм е толкова заразителен...Благодаря ти, че усмихна деня ми!

Le каза...

Колко важно ми се е струвало, колкото се може повече хора да осмислят, че нови идеи няма. Че собственост на идеи и концепции няма. Че живеем всички в едно общо пространство и споделяме и всеки един момент, някъде нещо се случва, че сме генератори, модератори и конструктори.И най-важното, че всичко това е прекрасно.
Сигурно това е и една от причините да се възхищавам на концептуалното изкуство и да мечтая да имам смелостта и визията, да се докосна до него.
Ееех Тони, това е една от интригуващите ме теми. Радвам, се че сподели! Истински се радвам,че СПОДЕЛИ!

Ariadna каза...

Тони, и за мен "твоята" тема е точно навреме. Абсолютно подкрепям мнението ти. Не бива да се страхуваме, че някой може да открадне това, което мислим или можем да правим. Всеки би го осъществил различно, а и живеем във време когато светът е отворен..

Tania каза...

Всяка глава има различен мозък.Дори и да копира, няма да е същото-винаги ще си личи оригиналът!

Маги каза...

Не бих могла да го кажа по-добре, Тони. И за мен тази тема дойде точно навреме. Подкрепям напълно мнението ти, дано повече хора осмислят това.
Картичката ти е много нежна и ефирна.

Nazife каза...

Здравей Тони и аз мисля, че идеите трябва да се споделят. Според мен проблемът не е, че някой ще си присвои нашата идея, а че трудно ще се намери някой, който да я осъществи /включително и този, който е родил идеята/. Все повече се убеждавам, че живеем в консуматорско общество и когато някой реализира някаква идея хората го оценяват. А най-хубавото е, че една идея може да бъде реализирана по безброй оригинални начини, така че няма нищо страшно в споделянето. Радвам се, че има хора като теб, които творят и вдъхновяват.
Хубав ден :)

isi каза...

Много ми допадат картичките които правиш ,както и това което пишеш и споделяш -ти си прекрасен човек и такива като теб трябва да има повече...

Познавате ме като "Точица", "щурчо", "Елфи", "КрасИва" или може би не ме познавате? каза...

Тони, аз съм една от тези, които много харесват идеите ти и с огромно удоволствие разпространяват някои от тях (макр и модифицирани)
Всяка споделена мисъл, волно или неволни ни дава някаква идея и ние я прегръщаме като своя..
Понеже работя с хора, които всекидневно създават know-hоw и често сме обсъждали тази тема в офиса, както и аз често си мисля над нея.
Личното ми мнение е,че едно нещо, когато бъде създадено, трябва да види "бял свят".
Няма как да го направиш и да не го покажеш на никого. Покажеш ли го, има вариант да го харесат или да не го харесат. Ако не го харесат, със сигурност никой няма да го копира..
АКО го харесат..- това е прекрасно! Значи идеята е добра..
Рискуваме да я копират от нас.
И тук имаме два вариант - да я копират и да я представят за своя (което е грозно и обидно, но..се случва) или..да я копират и да споменат от къде е идеята всъщност (в което не виждам нищо лошо)
Разбира се, има куп вариации при които може нечия идея да ни вдъхнови и ние така да я променим,че и той да не успее да си я познае..
При всички случаи обаче да раздава може само този,който има..
Дай Боже всекиму!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...